en-joy  

Identitatea asociaţiilor de tineret

10 11 2004 17:10

Cnd ncep procedurile de constituire a organizaţiei ni se cere să producem, măcar pentru statute şi regulamente, o descriere completă a organizaţiei. n principiu, aceasta este suficientă pentru a-i defini, temporar, identitatea.

Cnd ncep procedurile de constituire a organizaţiei ni se cere să producem, măcar pentru statute şi regulamente, o descriere completă a organizaţiei. n principiu, aceasta este suficientă pentru a-i defini, temporar, identitatea. Cum nu este sigur că scris n acte nseamnă şi recunoscut, să precizăm că identitate nseamnă suma ctorva factori:

Este clar că, teoretic, ntr-un sistem care favorizează viaţa asociativă, fiecare examinare a identităţii organizaţiei ar putea antrena modificări substanţiale ale documentelor ei fondatoare. Probabil că acesta este motivul pentru care formulările despre proiectul şi valorile organizaţiei sunt "generoase" (adică att de generale nct permit orice!). Iată ntrebările la care trebuie răspuns: 1. Cine suntem? 2. Ce facem? 3. De ce am apărut, ncotro ne ndreptăm? 4. Pentru ce activităţi, cu care obiective şi valori? 5. Cum acţionăm? Sau cum se spune ntr-un ghid: "suntem totdeauna n acord cu proiectul nostru iniţial?", "am respectat obiectivele pe care ni le-am fixat?", "dacă anumite modificări au intervenit pe parcurs, cum se justifică ele?", "activităţile urmărite la ora actuală corespund ntotdeauna cu obiectivele noastre de bază?", "care este gradul de eficacitate al activităţilor care au fost realizate?". Acest gen de examen cere contribuţia tuturor celor interesaţi, pentru că identitatea nu se poate impune, ea se asimilează.

o problemă particulară

O problemă particulară apare atunci cnd o instanţă/instituţie oarecare defineşte prin mijloace proprii organizaţia. De exemplu, organizaţie de tineret ar nsemna grupul dedicat organizării de festivaluri pop, dar şi asociaţia n care 2/3 dintre membri sunt persoane ntre 16 - 29 de ani sau măcar jumatate sunt studenţi sau cine ştie ce altă delimitare mai mult sau mai puţin arbitrară.

n cazul concret al organizaţiilor romneşti de tineret n viziunea Ministerului Tineretului şi Sportului, cercetaţi condiţiile de eligibilitate pentru socicitanţii de finanţare. Altfel, oricine poate să se declare de un fel, dar asta nu nseamnă că vor fi şi trataţi ca atare.

cultură organizaţională

Cultura organizaţională este ceea ce trăim, concret, după definirea identităţii organizaţiei. Ea cuprinde obiceiuri, principii, acţiuni, gesturi, valori, ceremonii, simboluri, cuvinte, stiluri care ne sunt specifice. Dacă definiţia identităţii are acoperire n cultura organizaţională, este n regulă.

imaginea organizaţiei

Pe cnd acţionăm pentru a stabili cine suntem şi, poate, pentru a face cunoscută identitatea organizaţiei, n jur circulă opinii, prejudecăţi, reprezentări raţionale şi emoţionale asociate acesteia, felurite aproximaţii pe care ceilalţi le formulează ori le resimt. Toate acestea sunt generate de comportamentul nostru (acţiuni, stiluri, mod de a acţiona), aparenţe (ceea ce se vede şi nu se uită) şi de informaţia pe care o difuzăm (prin conţinutul şi calitatea prestaţiilor şi mesajelor). Ele formează imaginea organizaţiei.

Cel mai potrivit este să ntrebăm ca s-o aflăm. Cei pe care-i ntrebăm (cine sunt ei?) ne vom ajuta să ştim ct de cunoscută ne este organizaţia, ce crede lumea că facem, care ne este imaginea de marcă, eticheta care se pune organizaţiei. Surprizele nu vor fi dintre cele nensemnate. Distanţa dintre ceea ce crede lumea despre organizaţie şi ceea ce cred membrii organizaţiei despre ea este uneori att de mare nct derularea oricărui plan de comunicare special conceput pentru a apropia imaginea de identitate devine cheltuială de pomană. Mai bine facem altă organizaţie.

exerciţiu

Ca să revedeţi definiţia identităţii organizaţiei n funcţie de gradul n care aceasta a fost asimilată de colegi, ncercaţi un exerciţiu preluat dintr-un manual de specialitate. Desenaţi trei coloane. n cea din mijloc veţi enunţa consecinţele definiţiei identităţii n viaţa organizaţiei, de exemplu: mndria de a fi membru, performanţe personale ridicate, comunicare eficientă, lucru n echipă, nalt grad de delegare, relaţii colegiale şi de parteneriat, disponibilitate la schimbare, susţinerea frecventă a formării, eficienţa muncii etc. Continuaţi dvs. lista cu ce-i lipseşte. n coloana din stnga marcaţi starea ideală faţă cu fiecare termen, n cea din dreapta precizaţi care-i adevărul.

Oferta organizaţiei se reduce, dacă sintetizăm atent, la doar trei lucruri: o imagine, un proiect şi stilul organizaţiei. Mai mult, fiecare element este strns determinat de celelalte.

Imaginea se construieşte. Imagine nseamnă notorietate (ct suntem de cunoscuţi) şi poziţionare (ce trăsături esenţiale ni se atribuie). Nu o lăsaţi să se formeze la ntmplare şi, mai ales, nu imitaţi vecinii şi concurenţii. Odată desemnat, proiectul de imagine se schimbă doar dacă este absolut necesar şi fără grabă. Cu o lentoare programată, pentru că: 1. orice schimbare este costisitoare n termeni de resurse şi 2. schimbarea trebuie să se producă doar dacă adecvarea la proiectul organizaţiei o cere.

Philip Kotler, o persoană foarte importantă printre specialiştii n marketing, numeşte patru metode de re-proiectare a imaginii organizaţiei: sursa: INFOTIN (www.infotin.ro)

vizite: 10220 redactor: en-joy in Despre O.N.G.-uri

Comentarii

 

1. air max

23 05 2013 08:06
Support your work, and I hope you continue to update. 

2. Pavla

30 03 2014 23:14
This shows real exsteripe. Thanks for the answer. 

3. online pharmacy levitra

24 06 2014 04:18
Alright alright alright that's exactly what I needed! 

4. buy generic viagra

26 06 2014 13:30
Begun, the great internet education has. 

5. car insurance quotes online

29 06 2014 19:27
A simple and intelligent point, well made. Thanks! 

6. replica watches

28 12 2015 11:03
THANKS FOR SHARING

Adauga si tu un comentariu

Bold Italic Underlined Link

Toate drepturile sunt rezervate ATZ. Nici o informatie din acest site nu poate fi preluata, integral sau partial fara acordul din partea ATZ. Redactorii sunt direct responsabili pentru continutul articolelor si a stirilor.

rss feed atom feed Powered by eyeblog