en-joy  

Imaginea omului din turism

14 03 2007 14:12

Imaginea e o formă de echilibru interior. O imagine puternică vă ajută n orice loc, n orice situaţie, n lumea afacerilor, n viaţa politică, la un interviu de angajare, n relaţiile cu ceilalţi, n fermecătoarea, tensionata şi uneori att de tragica lume a turismului.

A interpreta ct mai aproape de adevăr imaginile care ne traversează de dimineaţă şi pnă seara e nu doar un exerciţiu de percepţie dar şi un bun exerciţiu de evaluare. Avem posibilitatea de a lua decizii. Avem posibilitatea de a ne sustrage manipulărilor voite sau involuntare. Căpătăm uşurinţa de a manipula la rndul nostru. Termenul de manipulare nu stă numaidect sub semnul perversiunii.

O bună cunoaşterii a imaginilor, a strategiilor de imagine ne poate deschide calea succesului n afaceri sau ne poate salva viaţa. Pentru oamenii care lucrează n lumea turismului Imaginea e extrem de importantă. A fi la curent cu evenimentele, a te orienta, a avea habar, a şti să dai o informaţie corectă, a şti să descoperi, să ghidezi e un lucru absolut necesar atunci cnd lucrezi n turism.

Din fericire, nu putem vorbi despre o reţetă universal valabilă şi nici despre un panaceu de imagine. Mulţi vor să ştie dacă au o imagine fie corectă, fie uşor de recunoscut, fie impresionantă. Mulţi oameni din turism, după cte mi dau seama din discuţiile pe care le am, cred că imaginea ar fi o vitrină. Asta ar nsemna că forţe exterioară vă guvernează. La mulţi oameni din turism descopăr pe zi ce trece, un noian de prejudecăţi. O sumă ameţitoare de bariere intime care vă ngrădesc. Mulţi dintre voi aveţi păreri preconcepute iar unii sunt spirite conservatoare. Numai că aveţi toată libertatea să vă schimbaţi sau nu imaginea participnd n mod emoţional la viaţa din turism. A pune un pic de emoţie, de căldură, de nţelegere şi de agreabil e uneori calea cea mai sigură către reuşită. Turistul nu este o pasăre rară numai bună de jumulit şi nici un extraterestru. E un om care doreşte să se deconecteze sau, dimpotrivă, să ncerce noi senzaţii, să aibă noi experienţe.

nceputurile sunt dificile pentru că trebuie să renunţi la mituri prăfuite. Unii trebuie să scotocească n memorie. Alţii trebuie să-şi stabilească gradul de notorietate n timp ce unii trebuie să-şi reconstruiască propria imagine. Ca să nu ne ncurcăm, putem ncepe cu o ntrebare aparent banală Ct de multă lume ne cunoaşte ? E greu de răspuns. Ii puteţi şti pe toţi turiştii cu care v-aţi ntlnit? Cţi vă cunosc? Cţi revin n oraşul vostru? Cţi se ntorc la pensiunea pe care o conduceţi? Uneori suntem surprinşi de ct de multă lume ne ştie şi ne apreciază serviciile. Alteori rămnem dezamăgiţi că de fapt nu suntem prea cunoscuţi. Sunt primari ai unor mari oraşe din Romnia care nici nu se sinchisesc de aceste aspecte. A fi cunoscut are legătură cu actele tale, cu acţiunile tale, cu spaţiul tău imaginar. n imaginarul colectiv tu laşi o urmă n sufletele turiştilor. Tu, omul care lucrează n turism. E splendid apusul de soare n Deltă dar gluma pescărească pe care ai spus-o n timpul unei ieşiri pe canalul spre Sulina va fi repovestită multe luni de-acum ncolo. Cine sunt toţi acei turişti nenumiţi care şi-au format o imagine despre tine? Nu-i poţi ghici. Nu-i poţi număra. Poţi n schimb ca prin zmbetul, amabilitatea, seriozitatea şi abnegaţia ta să-i faci să revină an de an. i poţi face să laude locaţia ta. n fiecare clipă, ceilalţi sunt sau nu conectaţi unii cu alţii. Problema ta e să-ţi creşti numărul de conexiuni.

###
Ovidiu Bufnilă

consilier de imagine

vizite: 10457 redactor: Colaborator in Diverse

Comentarii

 

1. Coach Outlet Stores

23 08 2012 01:22
This really is genuinely excellent news. Thank you for sharing it with us! 

2. Cheap Louis Vuitton Bags

30 08 2012 09:24
Many thanks for your good publish. I'll take the notes you've written. 

3. order coursework

30 03 2018 09:56
When you start traveling a place where you do not go in your life then your image little bit change there.So, always try to know about that place before you reached.

Adauga si tu un comentariu

Bold Italic Underlined Link

Toate drepturile sunt rezervate ATZ. Nici o informatie din acest site nu poate fi preluata, integral sau partial fara acordul din partea ATZ. Redactorii sunt direct responsabili pentru continutul articolelor si a stirilor.

rss feed atom feed Powered by eyeblog